In anii care au trecut, am avut experienta centrelor de apel. Lucrand la un centru de apel ajungi sa cunosti oameni din toate etniile si din toate mediile culturale. Ca sa prezint cat de mare e marja voi spune doar ca am avut colegi cu secondaire si am avut colegi cu diplome universitare ( in general , cei cu diplome universitare sunt emigranti :).
Dar nu vreau sa discut depspre asta, vreau doar sa dau informatii cat se poate de concrete, despre centrele de apel din Montreal ( call-centers) .
Dar nu vreau sa discut depspre asta, vreau doar sa dau informatii cat se poate de concrete, despre centrele de apel din Montreal ( call-centers) .
Primul si cel mai important lucru e stapanirea cel putin a unei din cele doua limbi oficiale , franceza sau engleza. As spune ca aproximativ 60-70% cauta angajati bilingvi, dar nu e o regula. Un call-center mare va avea echipe anglofone, francofone sau mixte.
Al doilea e rezistenta la stress. E un job cu consum nervos mare, cu targeturi si evaluari permanente.
Al treilea ar fi orarul. Desi multe centre de apel ofera program de zi, totusi majoritatea au program de seara (9, 11 si 12 seara sunt in general orele la care se termina munca). Cele cu program de zi sunt majoritatea B2B, apeluri catre companii.
De multe ori sunt prezentate ca si customer-service jobs. Dar, chiar si cele direct orientate spre "service a la clientele" au cerinte de cross-selling. Lucrand acolo, va trebui sa vinzi, sa convingi clientul ca oferta ta e cea mai buna.
Joburile in call-center care nu necesita "sales" sunt cele de la firme de marketing-research. Posturile sunt denumite "intervieweur/intervieweuse", tele-sondages, etc.. Sunt de obicei part-time sau pe contract. Dar dintre toate joburile de call-center din Montreal sunt considerate cele mai usoare. ( nu spun nimic despre plata, pt ca sunt si cele mai prost platite. un Job de tele-interviewer se plateste incepand cu minimul 9,50$ pe ora si urca pana la maximum 12-13$ pe ora, o data ce se face vechime si se castiga experienta.
Intr-un call-center se lucreaza pe campanii. O campanie poate dura de la 2 saptamani pana la ani de zile. Daca esti angajat full-time si permanent nu e o problema, in momentul in care se termina o campanie se face un nou training pe un nou produs sau serviciu.
Daca vreodata ati cautat un job la un centru de apel, (un job la call center), ati vazut ca sunt impartite in Inbound si Outbound. Inbound inseamna ca veti primi telefoane, Outbound inseamna ca le veti da voi. De asemenea la Outbond sunt 2 categorii: cold-caling si existing clients. Cold calling implica apeluri catre clienti cu care nu exista nici o conexiune. Existing client e un client cu care compania (nu call-centerul, ci compania pt a carei campanie se lucreaza) a mai avut contacte sau e deja client.
Parerea mea personala e ca sunt joburi destul de grele, din cauza stresului care se acumuleaza. Dar sunt joburi cu care se poate incepe experienta in campul muncii in Canada (Montreal). Sunt unele din putinele joburi la care exista sansa de angajare fara celebrul networking. De asemenea sunt bune ca si joburi de inceput pentru anglofoni, ( care nu au deloc experienta in limba franceza). Munca consista in a sta in fata computerului, vorbind cu clientii, cu cateva aplicatii deschise in fata, intr-un cubicle.
Si acum sa revin la ce am spus la inceput, am sa dau o mica lista de call-centeruri din Montreal unde se poate aplica pentru job. Despre unele am mai multe informatii, despre altele mi-au povestit colegii si prietenii.
Am sa mentionez de asemenea si joburile denumite tech-support, de obicei mai bine platite (12-17$ pe ora), si care necesita o mica experienta-cunostinte de IT.
Un asemenea exemplu ar fi call-centerul IBM, unde un angajat tech-support (din ce mi s-a povestit), are un salariu orar de 16-17 $ pe ora.
https://jobs3.netmedia1.com/cp/search.jsp?tc=1297288715021
Majoritatea centrelor de apel care au contracte cu companiile din domeniul telecomunicatiilor, au si joburi tech-support. (daca echipa de la sales are un salar de 10$ pe ora, tech-supportul va avea 12, daca echipa are 12, ts va avea 14 etc)
Intr-un job la call-center ( repet, toate informatiile sunt despre joburi la call center in Montreal), banii sunt: salariul de baza garantat + bonus . In unul din joburile mele anterioare reuseam sa-mi fac targetul dar atat, o colega facea de 4 ori targetul!!!! (ceea ce insemna , pentru ea, un adaos de 500-800 $ pe luna la salariul de baza). Era si singura care reusea :) asa o performanta. Am avut si o campanie in care nu reuseam nici sa ma apropiu de target. Dar asta e pe undeva experienta personala, fiecare om e diferit si reactioneaza diferit la factorii si stimulii din jur.
Locatiile sunt in marea lor majoritate in downtown, cu acces la statii de metrou din toate directiile.
Am sa dau cateva linkuri, incepand cu companiile despre care am mai multe informatii.
http://www.gemmacom.com ( metrou Place des Arts, McGill , angajeaza si anglofoni)
http://www.atelka.com(metrou Bonaventure, angajeaza si anglofoni)
http://teleperformance.ca/index.html ( adresa de mail pt hr este laura.perrier@teleperformance.com , dar se poate intre timp sa se fi modificat persoana de contact )
http://www.transat.com/en/ ( locatie Avenue-du-Parc, nu departe de Sherbrooke, din cate stiu angajeaza bilingvi, seara)
http://www.gexel.com/ (metrou Square-Victoria, angajeaza si anglofoni, seara)
http://www.protectron.com/ ( sisteme de alarma, locatie Saint-Leonard, boul Langelier)
http://www.microtec.ca/index.php?lang=en ( sisteme de alarma, locatie Anjou)
http://www.stellarcanada.ca ( Cremazie, aproape de metroul Cremazie si boul St-Laurent)
http://www.morrismohawk.ca/en/ (locatie Kanawake, 3 schimburi,
anglofoni. se pare ca exista un autobuz de naveta pentru angajati, dar informatia e la a doua mana , e bine de verificat)
http://www.pivotalpayments.com ( B2B, downtown)
http://www.pcmall.com/n/Careers/navLinks-129 (rue University, langa Telus Tower, anglofoni (lucreaza cu SUA), salariul de baza de la 16$ pe ora, orar de zi )
Sunt doar cateva dintre zecile de centre de apel din Montreal, si nu am vorbit de loc despre Bell, Rogers, Fido, Videotron, Telus etc dar pentru a afla informatii despre acestea e suficient sa se acceseze website-urile lor la sectiunea careers.
.
WOW!
ReplyDeleteMersi din suflet pt. tot efortul depus!!! :)
Cu mare placere. Ma bucur sa stiu ca informatiile sunt utile. Mult succes.
ReplyDeleteSalut,
ReplyDeleteSuper blogul tau. Informatii simple , clare , reale, utile. Ar fi fost bine sa existe acum 3 ani inainte sa ajung aici.
Mai rar informatii asa echidistante si prezentate din mai multe perspective.
O placere,
Mihai
Multumesc Mihai . Bine ai venit pe blog.
ReplyDeleteMultumesc! Foarte bune informatiile. Daca totul o sa decurga ok si o sa ajung acolo, cred ca as avea experienta necesara pt un call-center pt inceput, asta e ceea ce fac si in Romania de 2 ani.
ReplyDeleteorice extra intrebare ai, am sa raspund cu cea mai mare placere...
ReplyDeleteMultumesc.sint utile informatiile ,dar,marturisesc ca niciodata nu am lucrat intr-un call center.Nici studii universitate nu am si nici nu vorbesc franceza excceptind da si nu...crezi ca as avea ceva sanse sa gasesc de munca in cazul in care pot ajunge acolo?:)deci nu prea am nimic dar vreau siguranta:)
ReplyDeletecum stai cu engleza? te poate ajuta , sunt call-center-uri care angajeaza doar anglo. nu sunt multe , dar sunt si e cam cel mai rapid job pe care il poti gasi. iti mai cosmetizezi si tu cv-ul, cu "marea experienta" in serviciul clienti, si dc engleza e ok, ai sanse :)
ReplyDelete