12.07.2010

Iarna la Montreal

iarna in montreal
De 2 zile ninge, nu este extraordinar de frig, sunt doar -5 grade celsius, si totul este acoperit cu alb. In spiritul tipic romanesc, toata luna noiembrie m-am lamentat ca vine iarna. A venit, si ... e frumos.Cel mai mare soc l-am avut in primul an de Canada, la prima iarna. Si dupa asta m-am obisnuit. Imi amintesc ca toti cunoscutii imi spuneau ``Lasa ca vezi tu la iarna! ``. Dar cred ca si ei, ca si mine, au ramas cu amintirea primei ierni canadiene. Ce imi amintesc cu placere, e o seara de noiebrie la prima zapada. Toata strada pe care locuiam era la lopata. Curatau scarile, curatau aleile, trotuarul din fata caselor... ce mai. O agitatie de nedescris. (ceva similar imi amintesc din Romania, cand se iese primavara la gradinile din fata blocului dupa sedinta de la asociatie). Nu erau la zapada doar barbatii, erau familii intregi , cu copii de toate varstele, femei si bunici. Unii cu lopata, altii cu masinute care vantura zapada, unii in povesti ... Si a strigat spre noi un vecin, care stia ca suntem noi veniti,``Bienvenue au Quebec!``.Primii care ies in strada sunt oamenii. Care nu asteapta primaria sa le curete aleile, trotuarul din fata casei si scarile. Dar nu dureaza mult si apar utilajele. Iar zapada care se aduna pe margine strazilor este dusa in locuri special amenajate. Si viata intra in normal, mai alba, mai rece, dar asta este.
Amatorii de ski au din ce alege. In parcuri sunt trasee de ski fond. Se deschid patinoarele descoperite. Lopetile de zapada stau la loc de cinste, in masina isi face loc intotdeuna o lopata mica, peria de zapada, un saculet de sare. Si la fel mergem la job, la cumparaturi , ne vedem in continuare de ale noastre.
Iarna la Montreal e grea, dar nu te inchide in casa. Pe undeva prin martie simti ca e mai lunga. Pentru ca martie e inca luna de iarna. Parerea mea personala e ca ianuarie si februarie sunt cele mai grele luni.

iarna la montreal
Nu vreau nici sa o laud. Sunt anumite momente cand e asa de frig de te ascunzi cu totul sub fular. Si cand vrei sa te plimbi alegi mall-ul sau orasul subteran. Daca nu ai caldura inclusa in chirie factura la energie se tripleaza. Daca nu ai garaj sapi in jurul masinii in perioadele cu ninsori. Si trebuie sa fi tot timpul precaut. Ai un drum mai lung cu masina...pui pe bancheta din spate o patura. In casa trebuie sa ai stocata hrana pe cateva zile si o suma de rezerva in numerar.






Dar, iarna a venit in Montreal, e zapada, ninge, iar orasul se imbraca de sarbatoare. E frumos, plin de lumini iar brazii sunt impodobiti. Vreau sa va urez tuturor, de aici si din Romania, Sarbatori Fericite!

.

2 comments:

  1. Foarte frumos spus, si mie, dar mai ales lui Dani, ne place iarna si zapada. Si in Jimbolia e zapada. Nu-mi vine sa cred. Sarbatori fericite si tie si te pupam!!!

    ReplyDelete